ההבדל בין החזקת סמים לסחר בסמים 

מה ההבדל בין החזקת סמים לסחר בסמים? 

סחר בסמים הוא אישום חמור יותר מהחזקת סמים. סחר מתייחס למכירה או להובלה של סמים בלתי חוקיים, בעוד שהחזקה מתייחסת להחזקת סמים בלתי חוקיים בפועל. סחר בסמים הוא אישום חמור יותר מהחזקת סמים מכיוון שהוא כולל מכירה או הובלה של סמים לא חוקיים. ניתן להאשים סחר בסמים כעבירה פלילית או עבירה בהתאם לכמות וסוג הסם המעורבים בעבירה. אחזקת סמים, לעומת זאת, כרוכה רק בהחזקת חומר בלתי חוקי בשליטתו הפיזית של האדם, והיא תמיד מואשמת כעבירה. החזקת סמים היא עבירה של עוון בעוד שסחר בסמים הוא עבירה פלילית. החזקת סמים וסחר בסמים מואשמים לרוב יחד כעבירה אחת, מה שאומר בדרך כלל שהעבריין עומד בפני כתב אישום בגין שתי העבירות הללו אם הוא או היא נעצר עם סמים ברשותו. 

החזקת סמים לעומת סחר בסמים: מה ההבדלים? 

החזקת סמים היא מעשה החזקת סמים בלתי חוקיים, מתוך כוונה להשתמש בהם לצריכה אישית. סחר בסמים הוא מעשה של הובלת סמים לא חוקיים. החזקת סמים אינה מצריכה כוונה להפיץ, או ידיעה שהסם אינו חוקי. סחר בסמים מחייב שהאדם המוביל או מוכר סמים ידע שהוא עושה זאת באופן בלתי חוקי. 

מה גורם לאנשים להתמכר לסמים? 

ישנן מספר סיבות מדוע אנשים מתמכרים לסמים. ניתן להשתמש בסמים למטרות רפואיות, אך ניתן גם להשתמש בהן לרעה. שימוש לרעה בסמים מהווה בעיה מרכזית בארצות הברית ובמדינות רבות אחרות ברחבי העולם. 

סמים וחברה: 

סמים וחברה קשורים קשר הדוק מאוד. לדוגמה, אם מישהו מכור לסמים, זה ישפיע על היחסים שלו עם בני משפחה וחברים. זה גם ישפיע על יכולתם לעבוד או ללכת לבית הספר. התמכרות לסמים משפיעה לא רק על האדם המכור אלא גם על הסובבים אותו שאכפת להם ממנו. . השפעות ההתמכרות לסמים על החברה תלויות בסוג הסמים המעורבים. אם אדם מכור למריחואנה, הוא עשוי לקבל ציונים נמוכים יותר בבית הספר ולא יוכל לקבל או לשמור על עבודה. עם זאת, אם האדם מכור לקוקאין, סביר להניח שהוא יבצע פשעים כמו שוד, פריצה והונאה. 

מהן ההשלכות המשפטיות לאחזקת סמים? 

החזקת סמים היא פעולה של החזקת חומר מבוקר. 

למדינות יש חוקים שונים להחזקת סמים. לדוגמה, בטקסס, אתה יכול להחזיק אונקיה אחת של מריחואנה או פחות ולא להיות מואשם בפשע. באילינוי, אתה יכול להחזיק עד 10 גרם מריחואנה ולא להיות מואשם בפשע. 

במדינות רבות, אם תיתפס עם כמות כלשהי של סמים במכונית שלך או על גופך, אז אתה תואשם בהחזקת סמים. האישום הזה הוא תוצאה של מציאת ראיות של קציני אכיפת החוק לגבי כוונתך להשתמש בסם. על מנת להימנע מהאישום הזה ומהשלכותיו, חשוב שתבינו מתי והיכן מותר להחזיק סמים ברשותכם. 

טרנד חדש בבדיקות סמים הולך ותופס תאוצה. כמה מעסיקים, כולל אובר, החלו לבדוק מועמדים לפני שהם שוכרים אותם. ההיגיון הוא שזה הגיוני להעסיק מישהו שיש לו רקורד נקי ואינו יכול לגרום לצרות בזמן העבודה. 

מהם סוגי הסמים השונים? 

ישנן שלוש קטגוריות עיקריות של תרופות: 

– ממריצים: תרופות אלו מעוררות את מערכת העצבים המרכזית ויכולות לגרום לאנשים להרגיש יותר אנרגיה, ערניים וערניים. חלק מהממריצים גורמים גם לעלייה זמנית בקצב הלב ובלחץ הדם. דוגמאות כוללות קוקאין, אמפטמינים, קפאין, ניקוטין. 

– תרופות מדכאות: תרופות אלו מאטות את מערכת העצבים המרכזית מה שעלול להוביל להרפיה ולהרגעה. חלק מהתרופות המדכאות גם מפחיתות את הפעילות של אזורי מוח מסוימים, מה שעלול להוביל לחשיבה מעורפלת או דיבור מעורפל. דוגמאות כוללות אלכוהול, בנזודיאזפינים (ואליום), ברביטורטים (פנוברביטל). 

– הזיות: תרופות אלו מעוותות את תחושת המציאות של אדם, ולעתים קרובות משנות את הראייה או הקול שלו בזמן שהוא עשוי לקחת את הסם. 

כיצד החזקת סמים משפיעה על עתידך? 

החזקת סמים היא פשע שעונשו על פי חוק. העונש על החזקת סמים יכול להשתנות בהתאם לסוג הסם, הכמות שנמצאה ותחום השיפוט שבו הוא נמצא. 

חומרת העונש על החזקת סמים תלויה באיזה סוג סם מחזיק וכמה נמצא. החזקת סמים כמו הרואין או קוקאין עלולה לגרום לעונשים מחמירים יותר מהחזקת מריחואנה. 

החזקת סמים והעמדה לדין פלילי 

החזקת סמים היא עבירה פלילית והמשטרה יכולה לעצור אותך על כך. אם נעצרת ומואשם בהחזקת סמים, חשוב שתפנה לעורך דין פלילי על מנת להגן על זכויותיך. חוקי הסמים משתנים ממדינה למדינה, אך ברוב המדינות החזקת סמים היא פשע שדינו בקנסות או מאסר.