סוגי עבירות פליליות בנדל"ן

ישנם מספר סוגי עבירות פליליות בנדל"ן, למרות שרבים חושבים כי התחום הפלילי שונה מאוד מתחום המקרקעין ואין בינהם קשר, החוק מסדיר את תהליכי המקרקעין וקבע כיצד יש לנהוג ולהתנהל בצורה הוגנת ונכונה.

לכן, באם ישנם מקרים בהם לא בוצע תהליך המסדיר עסקאות מקרקעין הוא יכול להיות מושלך לתחום הפלילי ויכול לגרור עונשים כבדים לרבות עונשי מאסר בפועל.

לא פעם אנו עדים למקרים של פשעי הונאה כבדים גם במדינת ישראל בהם היו מוערבים לא רק אנשים  מן השורה אלא גם נבחרי ציבור מאוד ידועים שביצעו עבירות בתחומים אלו עד לרמה של עבירה פלילית קשה מאוד.

עורך דין מקרקעין הוא מונח רחב שניתן להשתמש בו לתיאור עורכי דין המייצגים לקוחות נדל"ן בבית המשפט או במכירת נכסים, רכישת נכסים וכל הקשור לעולם הנדל"ן. עם זאת, ישנם מספר סוגים שונים של עבירות פליליות שניתן לשכור עורכי דין מקרקעין כדי להגן עליהם מפני לקוחות. הסוג הנפוץ ביותר של עורך דין מקרקעין הוא עורך דין מקרקעין שעובד עם לקוחות שהואשמו בהפרת חוקי בנייה, חוקי ייעוד או דיני מיסים. לקוחות אחרים עלולים להתמודד עם אישומי מרמה או מעילה וזקוקים לייצוג של עורך דין פלילי בירושלים שיגן עליהם בבית המשפט, במקביל לייצוג של עו"ד מקרקעין שיבחן האם באמת בוצעו עבירות המצדיקות טיפול משפטי פלילי וענישה בהתאם.

עבירות פליליות הקשורות למקרקעין

•הונאה

ישנם מספר סוגים של הונאות שיכולות להתרחש בתחום הנדל"ן. סוג ההונאה הנפוץ ביותר בתחום זה הוא הונאה הכרוכה במכירת בית. לא פעם עורכי דין בתחום המקרקעין "זוכים" לראות נכסים שאינם רשומים בצורה מוסדרת בטאבו ומצועים למכירה. אלו מקרים רבים גם במדינת ישראל בהם אדם רוכש דירה והיא עם חריגות בניה או שהוסתרו מסמכים המעידים כי קיים חוב על הנכס והוא תחת כינוס נכסים.

• פשע רכוש אלים

עורך דין מקרקעין עשוי לסייע לנפגעי עבירות מסוג זה להקל על הנטל המשפטי והפיננסי של פשע אלים.

• פשע ברכוש חשאי

פשע רכוש חשאי בענף הנדל"ן הוא פשע שקשה לאתר. הפשע לרוב לא מתגלה עד שמבצעים רישום ובדיקת הנכס באטבו. רק כאשר מתבצע ברישום הטאבו, והפשע מתגלה בשעה מאוחרת. קשה לגלות סוג זה של פשע מכיוון שחלק גדול מהפשע מתגלה בהמשך העסקה כאשר מתבצע חיפוש הנכס בטאבו או המלווה בוחן את התחייבות הכותרת. הסיבה לכך היא שהמסמכים המכילים את הפשע הוחלפו במסמכים שנראים לגיטימיים.

• פשע רכוש הרסני

עורך דין מקרקעין טוב אמור להיות בעל הניסיון לסייע לך להבין מה ניתן לעשות כאשר מתמודד עם פשע הקשור לביתך. בחלק מהמקרים הדרך הנכונה והחוקית להתקדם היא להגיש תלונה פלילית באמצעות הגשת תלונה במשטרה שצריכה לבחון את המשך ההליך ולהתמודד מול החשוד בביצוע העבירה. במקרים אחרים, הדרך הנכונה והחוקית להתקדם היא הגשת תביעה אזרחית נגד העבריין.

• פשע רכוש יזמי

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין שיש לו ידע ספציפי בחוקי מקרקעין ובמקרים. עבירות נדל"ן מוגדרות כמעשי מרמה בקשר לעסקאות נדל"ן, כולל מתווכי נדל"ן, סוכני נדל"ן והלוואות בנקאיות או רכישות ומכירות של נדל"ן.

לסיכום

ישנם לא מעט סוגי עבירות פליליות בנדל"ן, לכן זה מסביר את הצורך הרב שיש בייעוץ של עו"ד מקצועי שמכיר את כל החוקים לרבות עבירות פלילות שיכולות להופיע כחלק מהליך אזרחי שלרוב נרה פשוט ולגיטמי.
מכיוון ומדובר על סכומי כסף גבוהים מאוד שעבור רבים יכולים עד לרמה של דיני נפשות והמשך הקיום הכלכלי שלהם, אין להקל ראש בבחירת עורך דין מקצועי.

בשיתוף עורך דין פלילי מוטי אדטו מומחה למשפט פלילי כבר מעל 22 שנות ניסיון.