מדוע אתם חייבים דרכון פורטוגלי

לפני כמה שנים ממשלת פורטוגל הוציאה חוק שמטרתו לתקן את עוולות ההיסטוריה. מתוקף החוק יהודים, צאצאי מגורשי ספרד, יכולים להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית. מאז שהחוק נכנס לתוקף, עשרות אלפי ישראלים כבר נמצאים בעיצומו של התהליך, ואלפים כבר מחזיקים ביד את הדרכון הנחשק.

יש לא מעט יתרונות בהחזקת דרכון פורטוגלי, ובדיוק על כל אלה באנו לדבר כאן היום. במאמר הזה ריכזנו עבורכם את כל הפלוסים שמגיעים עם האזרחות, והסבר קצרצר על התהליך.

אגב, ההערכה היא שלפחות חמישים אחוזים מהישראלים זכאים לאזרחות פורטוגלית. לא חבל לא לנצל את זה?

כל הסיבות להוציא דרכון פורטוגלי

הדרכון הפורטוגלי נחשב לדרכון אירופאי לכל דבר ועניין, וזה אומר שהמחזיקים בו יכולים להנות מההטבות הבאות:

-לימודים אקדמיים מסובסדים (באופן חלקי או מלא על ידי המדינה) בכל אחת מהאוניברסיטאות הגבוהות ברחבי אירופה.

-כניסה, עבודה ומגורים בכל אחת ממדינות האיחוד בלי צורך בהוצאת ויזה מיוחדת וללא הגבלת זמן.

-כניסה לארה"ב בלי ויזה.

כמו כן, ההטבות לא נגמרות במגזר הפרטי, אלא ממשיכות גם למגזר העסקי. בעלי עסקים יוכלו להעתיק את הפעילות שלהם לפורטוגל ולהנות מהטבות מס והקלות כחלק מתוכנית שהמדינה מפעילה כדי לעזור לעסקים לגדול. 

כל ההטבות והיתרונות שבאים עם הדרכון הפורטוגלי אמורים להספיק כדי לגרום לכם להחליט ללכת על זה, אבל למקרה שלא, הנה עוד כמה פלוסים:

תנאי הסף להגשת הבקשה נחשבים למקלים ביותר. על מגיש הבקשה להיות בסך הכל מעל גיל 18, עם עבר פלילי נקי ולהחזיק באישור חתום של אחת הקהילות היהודיות בפורטוגל.

ואם זה לא מספיק, כדי להוציא אזרחות פורטוגלית לא תצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית שלכם. 

הדרכון הפורטוגלי נחשב לנכס שעובר מדור לדור – הילדים שלכם יקבלו זכאות אוטומטית לאזרחות פורטוגלית גם הם.

איך אפשר להוציא דרכון פורטוגלי?

קודם כל ולפני הכל, חשוב שתדעו לאן אתם נכנסים. קבלת אזרחות פורטוגלית היא תהליך שלוקח בממוצע שנתיים. ממשלת פורטוגל בוחנת כל בקשה ובקשה בקפדנות, והתהליך כולל התעסקות עם בירוקרטיה ומסמכים.

אבל זה לא הופך את זה לבלתי אפשרי, כמו שציינו מקודם אלפי ישראלים כבר מחזיקים ביד דרכון פורטוגלי, למה שגם אתם לא?

משרד עורכי דין יוכל לעזור לכם לקבל את האזרחות. אנשי המקצוע יפיקו עבורכם את כל המסמכים הרלוונטיים, יבנו תיק מנצח, ויהיו במגעים עם הגורמים המוסמכים מעבר לים. כל מה שאתם תצטרכו לעשות זה את הצעד הראשון.

ובמידה ונמצאתם זכאים אבל המשרד לא הצליח להשיג עבורכם את אישור הקהילות היהודיות – תקבלו את כל הכסף שלכם בחזרה. אבל האמת, שזה עוד לא קרה.

מקווים שהבנתם שאתם חייבים להוציא דרכון פורטוגלי, אבל דעו שאין לכם יותר מדי זמן.

נעדכן אתכם במצב: בגלל ריבוי הבקשות, ממשלת פורטוגל מקיימת באופן קבוע ועדות וישיבות שמטרתן לדון באפשרות להקשיח את תנאי הסף. התנאים שצוינו למעלה מקלים ביותר והופכים את כל התהליך לפשוט יותר.

בעבר גם ממשלת ספרד אפשרה ליהודים להגיש בקשות לקבלת אזרחות אבל התנתה את האישור בידיעת השפה ובמבחני היסטוריה. 

בהחלט אפשרי שממשלת פורטוגל תקשיח את התנאים בקרוב ואפילו תסגור את חלון ההזדמנויות, ולכן ההמלצה שלנו אליכם היא זו: אם אתם זכאים, והבנתם שאתם חייבים להוציא דרכון פורטוגלי, אל תהססו, פשוט תפנו לאיש מקצוע והוא כבר ייקח את זה משם. 

אתם יכולים להתחיל בלתאם בדיקת זכאות ללא עלות.