מאפיינים של עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין הוא דמות חשובה שמלווה כל אחד ברגעים מהותיים בחייו, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט של השלכה אישית על גורמים רבים שלא בוצעו כראוי כחלק מעסקת מקרקעין. מכאן כי ישנם מאפיינים של עורך דין מקרקעין שחייבים להיות חלק בלתי נפרד מהאישיות שלו בכדי שיוכל לייצג כל אדם בביצוע עסקה בצורה הטובה ביותר, הגנה על זכויותיו ומיצוי כל החובות המוטלות עליו מבחינת מיסוי.

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין שעוזר לכם לקנות, למכור או לבנות בית. סוגים אלה של עורכי דין חשובים מאוד לפיתוח נדל"ן. עליכם לשכור את שירותיו של  עורך דין מקרקעין כדי לוודא שאתם בצד הנכון של החוק. עורך דין מקרקעין צריך להיות בעל התכונות הבאות:

• אמיתות ודייקנות

חשוב להיות דייקן וישר. כדי שהלקוח ידע את המצב האמיתי של הדברים, מידע מסוג זה חשוב מאוד.
לא פעם ישנם מקרים בהם עורכי דין מסתירים את האמת מהלקוח בתחיל התהליך, הכל במטרה שהוא יבחר בהם לשכור את שירותיהם, עו"ד מקרקעין חייב להיות אמין, לשקף את הדברים כמו שהם מבלי להסתיר תשלומים עתידיים שיכולים להיות חלק מהתהליך.

דייקנות היא גם חלק בלתי נפרד מהתכונות הנדרשות של עו"ד, הסיבה לכך היא כי החוק מציב זמנים קבועים לתשלומי מיסים ואגרות, אי תשלום של אגרות מיסוי אלו יכולות להוביל לתשלומים גבוהים יותר בעתיד ותשלומי ריביות ופיגורים.

• חוויות ומיומנויות

עורכי דין הם בעלי הכשרה גבוהה בחוק אך הם מיומנים גם בהיבטים אחרים של התחום המשפטי. אם ברצונך להעסיק עורך דין, עליך לדעת האם יש להם את מיומנות המיוחדת הדרושה לך במקרה שלך.

יש להכיר גם בעובדה שישנם הבדלים בין עורכי דין בתחום פלילי לבין תחום המקרקעין אבל המיומנות היא משהו משותף שחייב לכל עורך דין בכל תחום.

• שיא מסלול

עורך דין עם רקורד של זכייה הולך להיות הרבה יותר סביר לגרום ללקוח לבחור בו לייצוג בתיק. ניסיון עושה את ההבדל לא רק בתחום המשפטי אלא בכל תחום.

ככל שעוה"ד שלכם יותר מנוסה ומקצועי סביר שהוא יביא לכם תוצאות הרבה יותר טובות בייצוג התיק.

• כישורי תקשורת

עו"ד נדל"ן מקצועי חייב להיות מסוגל לתקשר עם לקוחות, עדי לקוחות, עורכי דין אחרים ועורך הדין המפקח שלכם אם אתן עובדים מול מתמחים. על עוה"ד להיות יעיל גם בתקשורת עם השופט  באולם. זה הכרחי כדי לעזור לכם לזכות בתיקים.

ישנם מקרים בהם יש מחלוקות על שטחים, חלוקות רכוש מקרקעין, הפרשת שטחים ועוד שאלו דורשים עו"ד מומחה בתחום, לכן עוה"ד חייב להיות כזה שיכול לתקשר בצורה רהוטה וברורה שלא משתמעת לשני פנים, הכל במטרה להפיק את המיטב ולמצות את זכויות לקוחותיו.

• מורשה

למקצוע עריכת הדין חוקים נוקשים המסדירים את העיסוק בעריכת דין, כולל השכלה, הכשרה וניסיון של עורכי דין. החוקים המסדירים דרישות אלה משתנים ממדינה למדינה ולפעמים בין המדינות והמחוזות של מדינה אחת.

עו"ד חייב להיות מורשה וחבר בלשכת עורכי הדין, לעבור את כל ההסמכות הנדרשות ובעל ידע מקצועי בתחום.

לסיכום

אלו הם מאפיינים של עורך דין מקרקעין שחובה לבחון אותם ולוודא שהם קיימים, זאת בכדי שתצליחו לעשות את הבחירה הטובה ביותר של סנגור מקצועי שילווה אתכם בכל ההליך אליו אתם נכנסים ללא הכרת החוקים.