האם הונאת מקרקעין נחשבת לעבירה פלילית חמורה

לא פעם עולה השאלה האם הונאת מקרקעין נחשבת לעבירה פלילית חמורה? התשובה לכך היא שאכן הונאה נחשבת לעבירה פלילית והיא תידון בבית הדין בהתאם לחומרת העבירה והעונש הצפוי עליה יכול להיות מאסר של שנים.

שוק הנדל"ן הוא חלק עיקרי בכלכלה העולמית ומשפיע על מספר רב של אנשים ברחבי העולם. אנשים רבים קונים ומוכרים בתים בהתאם לצרכים של משפחותיהם, כגון רובע בית ספר טוב, ושיעור בעלות הבתים גבוה במדינת ישראל, למרות שקיימת עלייה חדה במחירי הדיור זה לא גורם לאנשים רבים לנסות ולרכוש דירות. דבר שמוביל באופן ישיר לכך שקיימת עלייה חדה במחירים ומדובר על אחד מהשווקים בהם יש סכומי כסף גדולים מאוד, דבר שמושך אליו הרבה סוגים של הונאות. יחד עם זאת, לא תמיד המקרה הוא שהכל מתנהל בצורה חלקה עם תהליך הקנייה או המכירה של הנכס. ישנם מקרים של הונאת נדל"ן שבהם רוכלים יכולים לנצל מוכרים או קונים, וזה יכול להוביל להפסדים משמעותיים.

עורך דין מקרקעין המייצג אתכם ברכישת או מכירת נכס צריך להכיר את החוקים ולבחון שלא קיים חשש שמא תהיו מואשמים בביצוע עבירה שתחשב כפלילית גם אם פעלתם בתום לב.

כעורך דין לענייני נדל"ן אני שומע לעתים קרובות מאנשים שהונחו בצורה כזו או אחרת. העצה שלי להם היא שהממשלה לא מסתכלת בחביבות רבה מדי על הונאה והפכה אותה לפשע חמור. הונאת מקרקעין היא עבירה פלילית חמורה מאוד, אך לעיתים נדירות היא מועמדת לדין כאל אחת. הסיבה היא שהונאת מקרקעין הכוללת סוגים רבים של הפרות של דיני המקרקעין, היא לרוב עניין אזרחי, ולעתים קרובות התובעים נתבעים בגין נזקים מצד הקורבנות.

ישנם מקרים רבים בהם יחד עם ההליך הפלילי שמתקיים מול אלו החשודים בעבירות פלילות מתנהל הליך של תביעה אזרחית מצד הקורבן והצד שנפגע.

חלק מהפשעים שרוב האנשים מכירים מתבצעים על בסיס יומיומי הם דברים כמו הונאה ושוד. אמנם פעילויות כאלה מוגדרות כעבירות פליליות, אך לא כל מי שעושה פשעים כאלה רודף אחר מעשיו. במקרים רבים, העבריין אולי אפילו לא מבין שעשה דבר פלילי ורודפים אותו רק כאשר תובע מחליט שעבר על החוק. גם לא כל ההונאות מטופלות באותה צורה. ניתן להתייחס לסוגי מרמה מסוימים כעבירה פלילית, וסוגים אחרים עשויים להתייחס כעבירה אזרחית.

למרות שקיימים הבדלים בין עורך דין פלילי לעורך דין מקרקעין, עדיין על עורך דין בתחום נדל"ן ומקרקעין להכיר את העבירות שיכולות להיחשב כפליליות ולהיגמר בעונשי מאסר כבדים.

לכן אם שאלתם את עצמכם האם הונאת מקרקעין נחשבת לעבירה פלילית חמורה, אכן אתם יודעים שבתי הדין לא מקלים בעונשים על אלו שביצעו עבירות בתחום הנדל"ן, הסיבה לכך היא להרתיע אנשים מכיוון ולא פעם עבירות בתחום האזרחי נחשבות גם כדיני נפשות ויכולות להגימר בצורה קיצונית ולא טובה.