דגשים חשובים בבחירת עורך דין צבאי

כל מה שחשוב לדעת על בחירת עו"ד צבאי בצורה נכונה

לא בטוחים לגבי הזכויות שלכם כחיילים, או זקוקים לייעוץ בנוגע לדיני המשפט הצבאי? הסתבכתם עם הצבא וכעת אתם זקוקים לעורך דין צבאי, אך אינכם בטוחים למי לפנות? בכל מקרה, המאמר הנוכחי הוא בדיוק בשבילכם, שכן במאמר זה נלמד על כל הדגשים הכי חשובים לבחירת עורך דין צבאי.

האם אתם באמת זקוקים לעו"ד צבאי?

אם אחד מהדברים הבאים נכון לגביכם, אתם כנראה יכולים להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי:

1. עברתם על החוק במהלך השירות.
2. נפצעתם או חליתם בזמן השירות.
3. הגישו נגדכם כתב אישום בבית משפט צבאי.
4. הותאם לכם פרופיל צבאי שלדעתכם לא מתאים לכם.
5. אתם צריכים ייעוץ שקשור לשירות שלכם או לדיני המשפט הצבאי.
6. אתם לא בטוחים לגבי החובות והזכויות שלכם במסגרת השירות.
7. נקבע לכם סיווג ביטחוני שלא מספק אתכם.
8. זימנו אתכם לחקירה של מצ"ח.
9. אתם צריכים ייעוץ בנושא שחרור מוקדם לחיילי קבע.
10. אתם מואשמים בשימוש בסמים או בחומרים אסורים אחרים, במהלך שירותכם הצבאי.
11. אתם רוצים להשתחרר מהצבא או לקבל פטור ממילואים.
12. אתם חשודים כמשתמטים, נפקדים או עריקים.

כדאי לדעת גם שנוסף על כל אלו, יש עוד מקרים ומצבים בהם רצוי להיעזר בעו"ד צבאי. ובכל מקרה, תמיד כדאי להיוועץ עם משרד עורכי דין, על מנת להבין האם וכיצד הם יכולים לעזור לכם באופן ספציפי.

איך עו"ד צבאי יכול לעזור לכם, ולמה כדאי להיעזר בו?

עורך דין צבאי יכול לייעץ לכם, בכל נושא שקשור לשירות שלכם או לדיני המשפט הצבאי. בנוסף, הוא יכול לייצג אתכם משפטית בבית דין צבאי במידת הצורך. כמו כן, עו"ד צבאי יוכל לסייע לכם להתנהל מול צה"ל בצורה נכונה ומוצלחת יותר. לדוגמא, הוא יכול לעזור לכם לערער על הפרופיל או על הסיווג הבטחוני שהצבא קבע לכם, והוא יכול לסייע לכם בשחרור מהצבא או בקבלת פטור ממילואים.

בכל מקרה, אם אתם זקוקים לייעוץ, הכוונה, ייצוג או התנהלות כלשהי מול צה"ל, כדאי שתדעו שלצה"ל יש מערכת משפטית צבאית, שהיא נפרדת מהמערכת המשפטית האזרחית בישראל. כך שמה שיכול להיות חוקי וטבעי באזרחות, לא בהכרח יהיה כזה בזמן השירות הצבאי. ובנוסף, זה גורם לכך שלצה"ל יהיו חוקים, תקנות וכללים משלו, שלא חלים על החוק האזרחי. ולכן, חשוב להתנהל מול צה"ל, ומול המערכת המשפטית הצבאית בפרט, רק בעזרת עורך דין צבאי מקצועי, שמומחה ומנוסה בדקויות התחום. 

איך לבחור עורך דין צבאי מומלץ?

כדי לבחור עורך דין צבאי שיביא לכם את התוצאות שאתם מייחלים להן, כדאי שתחפשו עורך דין שתוכלו לסמוך עליו. לשם כך, רצוי לבחור רק במשרד עורכי דין ותיק, אמין, מקצועי, וכזה שידוע בתור הטוב ביותר בתחום המשפט הצבאי, כמו משרד עורכי הדין של רכבי הראל ושות'.